Friday, September 09, 2011

Makanan : Manisan

Entry kali ni hanya sekadar bekongsi! sharing is caring! ^_^

korang tahu ape itu manisan??? meh aku terangkan siket ape itu manisan.. 

Manisan merupakan identiti masyarakat India. Biasanye, manisan ni sering menjadi acara pembuka bg memulakan sesuatu majlis atau sesuatu acara. Ini kerana masyarakat India kebanyakkannya percaya yg manisan tu mampu membawa kegembiraan, keseronokan dan kesejahteraan yg berpanjangan. Oleh itu, manisan yg lebih manis dan sedap dianggap lebih baik dan dialu-alukan.

ok, mesti korg tetanye2 knp la aku smpai sanggup nk buat enty pasal manisan ni ye tak?? hehehe.. kalu korg nk tahu, minggu ni tiap2 ari ade je manisan yg aku dapat dr opismate aku. sbnye dorg dapat promotion! kire cam naik pangkat la.. huhuhu.. tupasal masing2 pakat bg manisan kt sume staff temasuk la malay staff yg ade bape kerat ni.. huhuhu

kalu korg nk tahu, ramai gak yg dapat promotion tu, tp yg local tetap kt thp camtu gak.. tupasal aku gile2 nk cr keje len ni.. xaci btol kan.. huhuhu.. eh.. ni cam da lari tajuk lak kan.. hehehe.. kk smbg balik cite pasal  manisan td.. kalu korg nk tahu, macam2 jenis manisan ade, sorg2 lain2 manisan yg dorg bagi.. ade yg aku leh telan n ade gak yg xmampu aku telan.. sb nye manis.. name pn manisan kan.. kalu die bg aku bende yg pedas2 bole gak aku telan.. baru btol org Melaka ye tak hehehe..

kk, korg layan je gambar manisan yg aku upload kt bawah ni.. ^_^


Gulap Jamu
Dudhi Halwa
Mysore Pak
Laddo
ok.. kalu korg nk tahu, ade yg aku tahu name die ape, n ade gak yg aku xtahu.. so aku letak je la gambar2 manisan yg pnh aku dapat tu utk pengetahuan korg.. ^_^

[ Catatan : Sok kene keje! :( ]


Salam Perkenalan, 

Norliza Nordin

2 comments:

my name is lily said...

aku kalu dapat, pretend macam suuuuuuka giler lah, pastu aku geget sket pastu bakul sampah ler makan... tak lalu... manis sgt!sgt!sgt!

Norliza Nordin said...

tahu xpe..same la..igt aku je sorg dajal wat cmtu..hehehe ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...